środa, 17 października 2012

Staniki, biustonosze, cyckonosze i tak dalej :P


No no, ładnie się zaczyna :P
Na początku parę słów o mnie. Jestem Gosia, Gośka lub po prostu castkowa :P Mam 15 lat (od trzech miesięcy), kocham ciastka :P No, to tyle. Stwierdziłam, że nie ma jednego miejsca w którym znajdują się rady na pozbywanie się kompleksów, problemy z dojrzewaniem i różne życiowe sytuacje dziewczyn. Wszystko w jednym. Dlatego też, zakładam ten blog. Ale do tematu! (Pilnujcie mnie, żebym się zanatto nie rozpisywała :P)
Od czego by tu zacząć? Może - jak zmierzyć swój rozmiar. Stanik nie może uwierać, uciskać, ale z drugiej strony nie może być też za duży. W wielu sklepach bieliźniarskich jest usługa brafittingu (idealne dopasowywanie biustonoszy do budowy ciała, ewentualnie korygowanie wad sylwetki za pomocą bielizny), jednak gdy ma się naście lat trochę głupio jest wchodzić do takiego Triumpha, gdzie trzy ekspedientki patrzą na ciebie z miną "ehh... I tak nic nie kupi", albo co gorsza z pobłażliwym "na taki mały rozmiar nie mamy...". 
Podstawą jest jednak wybór dobrego rozmiaru. Nie polecam kupowania bielizny przez internet - może się okazać, że rozmiar nam nie odpowiada, rozstawienie miseczek jest za małe, bądź za duże, albo, że jest po prostu niewygodny. W sieci ja osobiście kupuje tylko wtedy, gdy w tej firmie kupowałam już na żywca. Okey, rozpisałam się bardziej niż na wypracowaniu z historii, a czas przejść do sedna sprawy :P Więc uwaga:
Aby zmierzyć rozmiar miseczki musisz zmierzyć obwód pod biustem miarką krawiecką, a następnie w biuście, w najbardziej wypukłym miejscu. Odejmij obwód w biuście od obwodu pod biustem i otrzymany wynik jest wielkością biustu.
Tutaj podaję tabelkę, wedle której sprawdzisz jaka miseczka będzie odpowiednia.
(W pierwszej kolumnie wyszukaj końcowy wynik obliczeń)

Różnica obwodówPolskaWielka Brytania
do 7 cmAAA (do 6,5 cm) lub AA
9 cmAA
11 cmAAA
13 cmAA (do 11,5 cm) lub B
15 cmBB (do 14 cm)
17 cmCC (do 16,5 cm) lub D
19 cmDD
21 cmEDD
23 cmFDD (do 21,5 cm) lub E
25 cmGE (do 24 cm) lub F
27 cmHF (do 26,5 cm) lub FF
29 cmIFF
31 cmJG
33 cmKG (do 31,5 cm) lub GG
35 cmLGG (do 34 cm) lub H
37 cmMH (do 36,5 cm) lub HH
39 cmNHH
41 cmOJ
43 cmPJ (do 41,5 cm) lub JJ
45 cmRJJ (do 44 cm) lub K
47 cmSK (do 46,5 cm)



Pokazałam tu Polską i Brytyjską wersję, ponieważ w niektórych sklepach bieliźniarskich stosuje się tą drugą. Watro zauważyć, że w Anglii znajdują się staniki na bardzo małe biusty, u nas jednak nawet na miseczkę AA (zwaną potocznie 0)trzeba zapracować :P
Najpopularniejsze są miseczki od A do D, ewentualnie E. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie stanika z miseczką S... Stach się bać :D
Na razie wytłumaczyłam same miseczki, jednak rozmiar biustonosza składa się z dwóch części - literki i liczby. Literka, to właśnie ta miseczka, a liczba to obwód pod biustem (pierwsza liczba potrzebna do obliczania miseczki). Jeśli jednak masz w obwodzie np. 74, nie bież rozmiaru w górę (w tym przypadku 75), tylko w dół - 70. Stanik przecież nie może latać po plecach, musi lekko uciskać. Rozmiary obwodu są takie:
65 - dość rzadko spotykane, choć bardzo często nastolatki potrzebują takich właśnie obwodów
70 - popularne
75 - dość częste 
80 
85 itd.

Okey, w razie jakichkolwiek niejasności proszę pisać w komentarzu :)

W kolejnym poście napiszę o częstym problemie w śród nastolatek, a mianowicie - bardzo mały biust. Sama borykałam się z nim przez kilka lat. Ale nie rozpisuje się za bardzo, czekajcie na kolejny post :P 

1 komentarz:

  1. Nigdy nie umiałam sama sobie dobrać biustonosza jak należy. I nawet Panie w sklepach średnio mi w tym pomagały. Na szczęście z samonośnym jest o wiele łatwiej, na https://julimex.pl/pl/p/Biustonosz-samonosny-typu-bardotka-WINGSbra%2C-czarny/1672 mają bardzo fajny model dostępny. Sami sobie zobaczcie, cena korzystna. Tylko wielkość miseczki trzeba znać i na pewno będzie pasował.

    OdpowiedzUsuń